Friskolen Øster Egesborg      Præstetoften 6        4735 Mern        Tlf. 55997720        E-mail: tony@egesborg.dk

Vi startede med at mødes på Vordingborg station kl. 09.00. Kl. 09.15 skulle vi med toget til Roskilde. Da vi kom til Roskilde, gik vi over til en bus, som kørte os til vandrehjemmet, hvor vi stillede vores bagage. Derefter gik vi over i en park og spiste mad. Da vi havde spist vores mad, gik vi over til Vikingeskibsmuseet. Vi skulle se en film om vikingetiden, før vi måtte gå rundt og kigge på de gamle vikingeskibe.

Efter museet gik vi over til Roskilde domkirke, hvor vi havde en guide, som viste os rundt og fortalte om, hvordan kirken var blevet bygget og om de gamle konger og dronninger.

Så skulle vi hjem på vores værelser og pakke ud. Efter vi havde pakket ud, skulle vi spise aftensmad på vandrehjemmet. Ca. halvanden time efter vi havde spist, gik vi over til stranden og badede. Dagen efter skulle vi ud at sejle med små vikingeskibe. Vi delte os op otte på hver båd, og vi skulle selv ro. Da vi kom ind til Vikingeskibsmuseet igen, skulle vi på to værksteder. På det ene værksted lavede vi sneller, som er små pinde, der understøtter bænkene på vikingeskibene. På det andet værksted lavede vi små reb.  Efter vi var færdige med værkstederne, skulle vi hen til vandrehjemmet og hente vores ting, så vi kunne komme hjem. Vi skulle med bussen hen til stationen igen, og så kørte vi hjem med tog til Vordingborg station.

Skrevet af

Anna og Aksel 4.klasse

Forside Om skolen Undervisning Praktisk information Personale Bestyrelsen Klasserne Intra Tilsyn/Evaluering SFO Arkiv Sponsorer